Regulamin korzystania z sal w Studio Mordor.
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z sal wraz z ich wyposażeniem. Rezerwacja sali równoznaczna jest z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Wynajem sali odbywa się na podstawie umowy/ustaleń pomiędzy właścicielem a najemcą, w szczególności dotyczy to terminów - dni tygodnia i czasu najmu (np. wtorki i piątki od godz. 14:00 do 19:00).
- Wynajem sali płatny jest z góry za dany okres najmu, ustalony pomiędzy właścicielem (wynajmującym) a najemcą.
- Próbę w zarezerwowanej sali należy rozpocząć o umówionej porze i zakończyć 5 minut przed końcem czasu wynajmu sali, tak by umożliwić innym współnajemcom rozpoczęcie najmu o czasie.
- Przedłużenie czasu trwania próby możliwe jest wtedy, gdy przedłużenie nie koliduje z istniejącymi rezerwacjami.
- Każdy najemca sali ma obowiązek pozostawienia jej w należytym porządku. Śmieci należy wyrzucić do kosza, znajdującego się na zewnątrz. Dotyczy to również pustych opakowań, kapsli, złamanych pałek, strun, kostek, etc.
- W przypadku przestawiania sprzętu, zmiany konfiguracji perkusji, użycia dodatkowego okablowania, etc. należy przywrócić porządek w jakim sala została wynajęta (kolumny odstawione na miejsce, zdjęte elementy perkusji ponownie zawieszone, stopa perkusyjna zamocowana do bębna basowego, webel zamocowany, kable zwinięte i odwieszone, etc.).
- Po zakończeniu próby, jeśli bezpośrednio po niej nikt więcej nie korzysta z sali, należy wyłączyć cały sprzęt elektryczny znajdujący się w sali, tj. wzmacniacze gitarowe i basowe, miksery, kolumny głośnikowe, oraz inne urządzenia podpięte do zasilania, wyłączyć światło i zamknąć sale kluczami na wszytkie zamki.
- Procedura włączania i wyłączania wzmacniaczy gitarowych:
Włączanie: przekręcić pokrętło głośności oraz pokrętło "gain" na "0" (zero) przed wyłączeniem. Lampowe wzmacniacze gitarowe należy włączać przyciskiem “Power” najpierw do pozycji "ON" i pozostawić do nagrzania lamp przez kilka (4-5) minut. Dopiero po upływie tego czasu można włączyć wzmacniacz przyciskiem “Stand-By”. Taka procedura włączenia zapewni odpowiednie nagrzanie lamp oraz zapobiegnie ich przedwczesnemu zużyciu.
Wyłączanie: przekręcić pokrętło głośności oraz pokrętło "gain" na "0" (zero) przed wyłączeniem. Lampowe wzmacniacze gitarowe należy wyłączać najpierw przyciskiem "Stand-By" na 1-2 minuty, a dopiero po upływie tego czasu wyłączyć całkowicie przyciskiem "Power" do pozycji "OFF". Taka procedura włączenia zapewni odpowiednie schłodzenie lamp oraz zapobiegnie ich przedwczesnemu zużyciu.
Jeżli zachodzi konieczność zrobienia przerwy (nawet 1-2 godzinnej) w użytkowaniu wzmacniaczy gitarowych, należy przełączyć wzmacniacz do pozycji stand-by/mute przyciskiem "Stand-By" lub "Mute" i pozostawić włączony przycisk "Power". Nie wyłączać wzmacniaczy przyciskiem "Power". - Podłączanie gitar oraz osprzętu (modułów i efektów gitarowych) do wzmacniaczy gitarowych:
Gitary oraz osprzęt należy włączać do wzmacniaczy gitarowych TYLKO gdy wzmacniacz znajduje się w pozycji stand-by/mute. Dotyczy to wszystkich wejść/gniazd do podłączenia, zarówno "input / line" na przednim panelu, jak i wejść "send" i "return" z tyłu wzmacniacza. - Procedura włączania i wyłączania miksera oraz kolumn głośnikowych:
Włączanie: przesunąć potencjometr głośności w mikserze na "0" (zero) i włączyć zasilanie w mikserze. Dopiero potem włączyć zasilanie w kolumnach - czyli najpierw włączyć mikser, potem kolumny.
Wyłączanie: przesunąć potencjometr głośności w mikserze na "0" (zero) i wyłączyć zasilanie w kolumnach. Dopiero potem wyłączyć zasilanie w mikserze - czyli najpierw wyłączyć kolumny, potem mikser.
Włączanie lub wyłączanie w innej kolejności może spowodować uszkodzenie kolumn głośnikowych. - Dodatkowe instrumenty (np. piania cyfrowe, gitary elektroakustyczne) można podłączać tylko i wyłącznie za pomocą miksera poprzez wejścia "line". Pod żadnym pozorem nie podłączać sprzętu bezpośrednio do kolumn gitarowych czy basowych. Takie działanie może skutkować uszkodzeniem kolumn i/lub sprzętu.
Przy podłączaniu instrumentów, komputera lub odtwarzaczy do miksera poprzez gniazda XLR/TS (mikrofonowe XLR + liniowe typu jack TS) należy włączyć funkcję PAD (odpowiedni, oznaczony przycisk przy gnieździe), obniżającą poziom sygnału wejściowego. Przy korzystaniu z mikrofonów dynamicznych (np. instrumentalnych, wokalowych) można wyłączyć funkcję PAD przy danym gnieździe. - Własne wzmacniacze gitarowe lub basowe podłączać należy do kolumn gitarowych lub basowych tylko odpowiednimi kablami głośnikowymi. Można użyć istniejących kabli głośnikowych, którymi podłączone są wzmacniacze, stanowiące wyposażenie sali.
UWAGA:
Odłączanie wzmacniaczy gitarowych i basowych od kolumny odbywać się może tylko przy całkowicie wyłączonym zasilaniu!
Należy zwrócić uwagę na impedancję zarówno kolumny, jak i wzmacniacza, tak by były one zgodne. Nie należy podłączać sprzętu o różnej impedancji.
Po użyciu należy bezwzględnie podłączyć do kolumn wzmacniacze, stanowiące wyposażenie sali, z zachowaniem właściwej impedancji. - UWAGA: Nie włączać, ani nie użytkować wzmacniaczy niepodłączonych do kolumn głośnikowych! Grozi to uszkodzeniem sprzętu / spaleniem transformatorów we wzmacniaczach!
- W salach obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, e-papierosów, spożycia alkoholu i środków odurzających. Niestosowanie się do niniejszego zakazu skutkuje karą umowną 50zł za każdy przypadek naruszenia. Palenie dozwolone jest tylko i wyłącznie na zewnątrz - papierosy należy gasić w popielniczce, a nie np. na ziemi.
- W salach obowiązuje bezwzględny zakaz stawiania jakichkolwiek płynów, napojów lub żywności na sprzęcie muzycznym, niezależnie od tego, czy opakowania/butelki/pojemniki są otwarte czy zamknięte. Niestosowanie się do niniejszego zakazu skutkuje karą umowną 50zł za każdy przypadek naruszenia.
- Osoby wynajmujące salę prób zobowiązane są do pokrycia wszelkich strat lub szkód, będących następstwem nieodpowiedzialnego, nieprawidłowego korzystania z sali i jej wyposażenia.
- Jakiekolwiek nieprawidłowości lub usterki należy zgłaszać właścicielowi/wynajmującemu bezpośrednio po ich wykryciu.
- Całe wynajęte wyposażenie, adaptację akustyczną, wzmacniacze, perkusję, kolumny, miksery, talerze perkusyjne, stopy, etc. należy używać zgodnie z przeznaczeniem, z szacunkiem i rozsądkiem; nie grać na pełnej głośności, nie walić w talerze czy bębny “zza głowy”, nie dokręcać gwintów zbyt mocno, etc. Za wynajętą salę wraz z wyposażeniem oraz odpowiada materialnie najemca.
- Toaleta i wnęka "kuchenna" jest do dyspozycji najemców. Wynajmujący zapewnia wodę pitną oraz podstawowe środki czystości/higieniczne.
Najemca zobowiązuje się do pozostawienia toalety i wnętki "kuchennej" w należytej czystości. - Niniejszy regulamin wchodzi w życie dn. 1.12.2020r.